Zámerom projektu je vytvoriť jedinečný a v našich podmienkach aktuálne absentujúci e-materiál, ktorý primárne saturuje potreby praxe z oblasti terapeutických konceptov pomoci vo včasnej pomoci rodinám s dieťaťom s rizikovým alebo potenciálnym rizikovým vývinom.
Obsahovo bude rozpracovávať z pohľadu transdiciplinárneho a interdisciplinárneho prístupu problematiku včasnej starostlivosti s využitím terapeutických konceptov pomoci v procese poradenstva, diagnostiky a intervencie. Materiál bude zároveň súčasťou univerzitného e-learningového vzdelávania, čím bude zvyšovať rozsah, kvalitu a inovatívnosť pregraduálneho vzdelávania predovšetkým liečebných pedagógov, špeciálnych pedagógov, sociálnych pracovníkov, sociálnych pedagógov a pedagógov predškolskej pedagogiky.
Voľne prístupný elektronický materiál umožní pedagogickým a poradenským zamestnancom, taktiež i študentom pedagogických odborov, porozumieť aspektom včasnej starostlivosti, ktorá je ponúkaná rodinám s deťmi s rizikovým vývinom. Zároveň im poskytne prehľad o najnovších vedeckých a výskumných poznatkoch z vybranej oblasti; umožní im osvojiť si možnosti prístupov a riešení jednotlivých foriem včasnej starostlivosti.
Projekt je riešený v období rokov 2019 – 2021 so zámerom dlhodobej udržateľnosti výstupov projektu verejne prístupných pre širokú odbornú verejnosť a študentov.
Hlavným riešiteľom projektu je Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky Pedagogickej fakulty KU v Ružomberku. Spoluprácou na projekte sa podieľa aj Katedra sociálnej práce Fakulty zdravotníctva a sociálnej práce Trnavskej univerzity.